Johacon LKV - asiantuntevaa kiinteistönvälitystä

3.6.2019

Johacon LKV
Johacon LKV

Suomen Biljardiliiton yksi merkittävimmistä yhteistyökumppaneista. Kiinteistönvälitys Johacon Oy LKV toimii asuntojen, toimitilojen ja loma-asuntojen välittäjänä. Nousi alle neljässä vuodessa Hyvinkään asuntokaupan markkinajohtajaksi. Johacon LKV on osoittanut, että suoraviivaisella markkinoinnilla ja ahkeralla työnteolla kaupat syntyvät parhaalla mahdollisella tavalla. Johacon LKV on myös tukenut Suomen Biljardia, niin lajiliittoa, kilpailutapahtumia kuin erikseen myös henkilökohtaisesti useita pelaajia jo vuosia. Tutustu Johacon LKV:n yritysesittelyyn.

Johacon LKV myy asuntoja, ei unelmia. 

Asiantuntevalle kiinteistönvälittäjälle tärkeintä ovat onnistuneet kaupat, jossa kohteen kunto on tiedossa, hinta kohdallaan ja sekä myyjä että ostaja tyytyväisiä lopputulokseen.

Johacon LKV ei turvaudu kiinteistönvälityksessä tyhjään hehkutukseen. Se on myös kannattanut, sillä suoraviivainen markkinointi ja asiantunteva, asiakkaita aidosti palveleva toiminta nostivat yrityksen alle neljässä vuodessa Hyvinkään asuntokaupan markkinajohtajaksi.

– Jo ennen oman yrityksen perustamista olen ollut suoraviivaisen markkinoinnin kannalla. Silloin kerrotaan, mikä myytävä kohde on, ja ostajat haaveilevat omat haaveensa siihen päälle. He ovat kuitenkin ostamassa asuntoa, eivät unelmaa, kertoo yrittäjä, LKV Jussi Hannukkala. Ennen kiinteistönvälitysalalle siirtymistään Hannukkala työskenteli 12 vuoden ajan isänsä omistamassa rakennusalan yrityksessä, Johacon Oy:ssä. Pankkisidonnaisia ja muita franchising-brändejäkin oli tarjolla, mutta aloittava yrittäjä koki perheyrityksen maineen arvokkaampana ja helpompana tapana erottua asiantuntijana. Johacon LKV tarjoaakin asiakkaille monipuolista palvelua, jossa kiinteistönvälitystoimintaa täydentää vankka osaaminen korjausrakentamisesta.

– Kun on repinyt auki ja parsinut kasaan riittävän monta taloa, tietää mihin pitäisi kiinnittää huomiota ja näkee osan harjaantumattomalta silmältä piilossa olevista korjaustarpeista jo päältäpäin. Perustelen samoilla asioilla sekä myyjälle että ostajalle, minkä takia kohde on tietyn arvoinen, sanoo Hannukkala.

– Ostajatkin ovat koko ajan paremmin tietoisia siitä, mitä ovat ostamassa, ja tekninen tietämys on netin ansiosta kasvanut. Netti on tosin herättänyt paljon aiheetontakin pelkoa, jonka käsittelyssä ei auta väistely, vaan asioista suoraan puhuminen. Mikäli myytäväksi tulee vanhempi omakotitalokohde, joka asiakkaan mielestä kaipaa laittoa myynnin edistämiseksi, sekin on helppo toteuttaa kustannustehokkaasti ja ilman ylilyöntejä. Hannukkala tosin huomauttaa, että lähtökohtaisesti parannuksia ei lähdetä teettämään, jos se ei todella edistä kohteen myyntiä. Pikaiset meikkaukset saattavat aiheuttaa ennemminkin epäluuloja kuin ihastusta.

Valistuneelle ostajalle ei riitä pelkkä silmänruoka
Myynti-ilmoitus, joka hehkuttaa idyllistä pihapiiriä tai esittelee talon sisustusta ja tunnelmallista ajan patinaa kymmenillä kuvilla, ohjaa ostajan huomion helposti väärään paikkaan. Jos talo ei sitten paikan päällä vastaakaan ostajan ennakkoon saamaa mielikuvaa, pettymys voi olla liian suuri – ja kaupat jäävät tekemättä. – Meidän vastuumme on kertoa, millainen talo on. Pyrimme siihen, että turhat krumeluurit ja kukkaset jäävät pois, toteaa Hannukkala.

Pahimmillaan asunnon myynti-ilmoituksessa tai esitteessä voi olla pitkä, maalaileva esittelyteksti ja iso liuta stailattuja kuvia, mutta siitä ei ilmene kaikki, mitä olisi ehdottoman tärkeää mainita: – On aivan turhaa, jos esitteessä on 35 kuvaa, mutta siinä ei kerrota talon ilmanvaihtotapaa. Se on mielestäni yksi merkittävimmistä asioista talon toiminnan kannalta.

Kun kohteesta ja sen kunnosta on kerrottu kaikki olennainen ja sille on määritelty realistinen hintataso, talo kuin talo menee kaupaksi ilman jälkipuheita, ja niin ostajan kuin myyjänkin mielenrauha on taattu. Hannukkala kertoo, että jo pari riviä esittelytekstiä ja muutama kuva netissä pohjapiirustuksen lisäksi vauhdittavat kaupantekoa ja saavat herätettyä ostajien mielenkiinnon. Sen lisäksi julkinen esittely on kiinnostuneille aina helpoin tapa tutustua kohteeseen paremmin ja todella havaita sen parhaat puolet.

– Emme käytä printtimainontaa, koska asuntokauppa on niin hektistä ja kohde voi mennä kaupaksi jo seuraavana päivänä. Jos ostaja on vaikka käymässä Hyvinkäällä sunnuntaina, netistä voi katsoa saman tien, mitä esittelyitä alueella silloin on. Paikallistoimija tietää alueen vetovoiman Johacon LKV:llä on toimistot Hyvinkäällä, Järvenpäässä ja Riihimäellä. Hyvän paikallistuntemuksen ansiosta kiinteistövälittäjä tietää, miten alue on kehittymässä, minkä ikäistä sen rakennuskanta on ja ovatko palvelut helposti saatavilla.

Johacon LKV:llä palvelu ei suinkaan lopu kaupantekoon, vaan asiakkaan tukena ollaan vielä, kun hän lähtee etsimään itselleen uutta kotia: tietoa ei pantata, vaan tarvittaessa muidenkin myymistä kohteista voidaan kertoa mielipide ja tarjota neuvoja.

– Emmekä pyri kaatamaan toisten välittäjien kauppoja, vaan käymään tekniset asiat läpi. Monesta toisten välitysliikkeiden kohteista olen asiakkailleni sanonut, että osta pois, tuo on hyvä. Ja sanon tulevaisuudessakin, lupaa Hannukkala.

Kiinteistönvälitys Johacon Oy LKV
Riihimäenkatu 2, 05900 Hyvinkää
Keskuskatu 7, 11100 Riihimäki
Järnefeltinkatu 7, 04400 Järvenpää

puh Hyvinkää +358 400 353 920 lkv@johacon.fi
puh Riihimäki +358 400 363 070 lkv.riihimaki@johacon.fi
puh Järvenpää +358 400 363 071 lkv.jarvenpaa@johacon.fi

www.johacon.fi/lkv
y-tunnus 2583693-9 (alv. rek.)